Hiihtokoulut starttaa TO 21.10 klo 18.15 -19.15. Koko syyskausi ilmainen.
Haluamme tukea lasten harrastuksia osaltamme ja tarjota mahdollisuutta tutustua seuraan ja hiihtoon. Lumille siirrymme, kun latu Anjalaan avataan.
Ilmoittautuminen kentän vieressä makkarakopilla klo 18.00 alk.

Aluksi harjoituksiin tarvitset sopivat sauvat, otsalampun sekä säänmukaisen pukeutumisen ja lumen tullessa myös sukset, sekä kelin mukaisen voitelun.
Asu kannattaa pukea kelin mukaan, sillä harjoituksissa olemme kokoajan liikkeellä. Toppahaalarissa tulee helposti kuuma. Suosi kerrospukeutumista. Nilkat ja ranteet muista aina suojata hyvin, riittävän pitkillä sukilla ja käsineillä.
Lisäksi tarvitset mukaan tunnin verran reipasta hiihtomieltä!!!!

Hiihtokoulumaksu on vain kevätkaudella 2022
Kevätkausimaksu 40€
MAKSU KATTAA:
– Ski-Passin*
– Ohjauksen

– *Ski-Passi sisältää vakuutuksen ja lisäksi oikeuden osallistua kansallisiin/piirikunnallisiin hiihtokilpailuihin.

Pakkasraja -15 astetta

HIIHTOKOULUSTA VOI TIEDUSTELLA
Minna Nieminen 050 538 1294

Anjalan Liitto on järjestänyt 6 – 16 – vuotiaille hiihtokoulua vuodesta 2007 marras-maaliskuun aikana. Mukana on ollut vuosittain yhteensä noin 30 lasta ja junioria. Hiihtokoulua on vedetty kerran viikossa aina ohjatusti ja mukana olevat hiihtokoululaiset on jaettu ikä- ja tasoryhmiin.

Yhteisöllisyys ja yhdessäolo on tärkeä kokemus! Haluamme kasvattaa junioreille kulttuuria, jossa kokoonnumme liikkumaan yhdessä. Kannustamme samalla eri lajeihin ja monipuolisuuteen. Hiihtokoulut on turvallinen paikka kehittyä, kasvaa, leikkiä ja harjoitella.

TERVETULOA HIIHTOKOULUUN JA TREENEIHIN!

TENAVAT (5-9v) loka-maaliskuu

Sulan maan aikana hiihtokoulua toteutetaan sauvakävelynä ja lamppulenkkeilynä Anjalan urheilukentän lähimaastossa. Lumien tultua siirrytään suksille, jolloin harjoittelemme eri tekniikoita sekä taitoharjoittelua. Suksilla pujottelut, pysähdykset, tasapaino, viestit, leikit jne… kuuluvat tenavat – ryhmän hiihtokouluun!

TREENARIT (10-16v) marras-maaliskuu

Sulan maan aikana treenataan sauvakävelynä ja lamppulenkkeilynä urheilukentän lähimaastossa. Lumien tultua keskitytään hiihtotekniikoihin ja treenataan molempia tekniikoita perinteinen / vapaa. Tavoite on antaa valmiudet jatkaa itsenäistä hiihtoharjoittelua tai siirtyä halutessaan Talentti – ryhmän mukaan taitojen kehittyessä.

TALENTIT (kilpailijat) ympäri vuoden

Valmennusryhmä on tarkoitettu kilpailuista kiinnostuneille junioreille. Harjoituksissa keskitytään laadukkaaseen treeniin niin pitkillä lenkeillä kuin kovemmissa vetoharjoituksissa. Tarjoamme mahdollisuuden kehittyä ja oppia harjoittelun alkeita monipuolisesti ja tavoitteellisesti. Tarvittaessa ryhmää jaetaan pienempiin tasoryhmiin.

Ryhmä on jaettu ikäryhmiin, joilla on omat vastuuvalmentajat. Ryhmällä on vuosisuunnitelma, jota vastuuvalmentajat muokkaavat yksilöiden tarpeiden mukaan. Yhteisharjoituksia on 1-4 / viikko ympäri vuoden. Harjoitukset ovat avoimia myös muiden seurojen jäsenille sekä tietenkin valmennusryhmän junnujen vanhemmille.

Lisätiedot Talentti – ryhmästä heikki.tonteri@gmail.com tai 040 – 586 0618