Hiihtokoulu käynnissä kevät 2024

Hiihtokoulussa opetellaan hiihdon alkeita, tekniikkaa sekä leikitään suksilla.
Tänä vuonna (2023) syksyllä alkavaa hiihtokouluun on kaikki tervetulleita, ikäsuositus 5v.
Hiihtokoulu on maksuton kaikille!
Ilmoittautuminen kentän vieressä makkarakopilla klo 18.00 alk.

Aloitamme hiihtokoulukauden sulanmaan peleillä ja erilaisilla harjoitteilla pururadalla ja sen ympäristössä. Ensimmäisillä hiihtokoulukerroilla tarvitset mukaan sauvat, otsalampun ja säänmukaisen, kerrospukeutumista suosivan ulkoiluvarustuksen. Otsalampun saa myös tarvittaessa lainaksi ohjaajalta.

Hiihtokoulussa on vastuuvetäjänä Hanna Kemppainen. Hannan apuna on apuohjaajia mukana vetämässä ryhmiä.

HUOM! Jotta hiihtokoululainen on vakuutuksen piirissä harjoitusten ajan, tulee jokaisen hiihtokoululaisen ilmoittautumisen yhteydessä täyttää ilmoittautumislomake.

Hiihtokouluun voi käydä myös tutustumassa kahden hiihtokoulukerran ajan ilmoittautumalla huoltajan kanssa ennen harjoitusten alkua makkarakopin kokoontumispaikalla.

Anjalan Liitto on järjestänyt 6 – 16 – vuotiaille hiihtokoulua vuodesta 2007 marras-maaliskuun aikana. Mukana on ollut vuosittain yhteensä noin 30 lasta ja junioria. Hiihtokoulua on vedetty kerran viikossa aina ohjatusti ja mukana olevat hiihtokoululaiset on jaettu ikä- ja tasoryhmiin.

Yhteisöllisyys ja yhdessäolo on tärkeä kokemus! Haluamme kasvattaa junioreille kulttuuria, jossa kokoonnumme liikkumaan yhdessä. Kannustamme samalla eri lajeihin ja monipuolisuuteen. Hiihtokoulut on turvallinen paikka kehittyä, kasvaa, leikkiä ja harjoitella.

TERVETULOA HIIHTOKOULUUN JA TREENEIHIN!

TENAVAT (5-9v) loka-maaliskuu

Sulan maan aikana hiihtokoulua toteutetaan sauvakävelynä ja lamppulenkkeilynä Anjalan urheilukentän lähimaastossa. Lumien tultua siirrytään suksille, jolloin harjoittelemme eri tekniikoita sekä taitoharjoittelua. Suksilla pujottelut, pysähdykset, tasapaino, viestit, leikit jne… kuuluvat tenavat – ryhmän hiihtokouluun!

TREENARIT (10-16v) marras-maaliskuu

Sulan maan aikana treenataan sauvakävelynä ja lamppulenkkeilynä urheilukentän lähimaastossa. Lumien tultua keskitytään hiihtotekniikoihin ja treenataan molempia tekniikoita perinteinen / vapaa. Tavoite on antaa valmiudet jatkaa itsenäistä hiihtoharjoittelua.